Att jobba som ekonom på Sahlgrenska – i coronatider

Utvecklingen av det nya viruset Covid-19 slår hårt mot många branscher. Någon som får behålla sitt jobb i dessa kristider är Carl Jadlert, ekonom på Sahlgrenska Universitetssjukhus. Dock bidrar den nya samhällsutvecklingen till oväntade direktiv, även för en ekonom som inte har någon medicinsk utbildning.

1. Jättefina klippbilder och synk! Fint ljus, bra skärpa och snygg komposition. Du har också bra ljud genom synken och man hör klart och tydligt vad intervjupersonen säger.

Att arbeta med text för att ge mer information fungerar bra, den syns i en bra längd, innehåller bra fakta och är lagom lång.

Något som hade kunnat justeras är undertexterna. Exempelvis vid 0:42 matchar de inte riktigt hur snabbt han pratar och tyvärr blir jag lite förvirrad. Det hade nog varit också bra med antingen en bakgrund eller en kant på undertexterna eftersom de ibland är lite svårt att se. Sen saknas det undertexter vid 0:49 ungefär fram till 0:52.

Innehållet är jättebra och det var intressant att få höra av någon som jobbar så nära!
    /Elin

2. Vilket fint inslag! Härligt ljus, bra bilder och färg. Fin plats att göra intervjun på när man ser byggnaden i bakgrunden.

Precis som Elin skrev hade undertexten varit lättare att läsa om det fanns en färg bakom. Slutet känns lite abrupt när det är en kort klippbild och musiken och bakgrundljudet slutar tvärt. Om man låter klippbilden vara någon sekund längre och sedan fadear ut ljuden så blir slutet lite mjukare.

Bra jobbat Moa 🙂
    //Wilma

3. Hej, bra filmat och intressant inblick. Några korr: Det står Sahlgrenska Universitetssjukhus -ska vara Universitetssjukhuset. Norra Europa ska vara norra Europa. Sedan är hygienen felskrivet ’hyginenen’. Han säger ”våran” men texta gärna korrekt ”vår”.
    Publicera sedan på Göteborg Nu/Helena