Annorlunda studentvardag i coronatider

Coronaviruset har påverkat många sektorer inom det svenska samhället och skolan är inget undantag. För studenten Carl-Johan har anpassningen till distansundervisning gått bra även om han menar att det finns viss problematik vid distansexaminationer.

Bookmark the permalink.

5 Comments

1. Jag tycker att synkarna är riktigt snygga med ljus och skuggor, även bra skärpa och färger. Första klippbilden när han sätter sig ned hade varit snyggare om den inte var i motljus, men det kanske var lite trångt där vid fönstret. Grafiken är också snygg och jag gillar hur sista klippbilden är lite blurrad i slutet. Informationsmässigt tycker jag att det är intressant att få en students synpunkt på distansundervisningen som råder just nu, och att tentorna blir annorlunda. Nyhetsvärderingen tycker jag därför är aktuell och bra! Jag tycker också det är snyggt att ha frågorna du ställt i en liten textruta så man vet vad personen svarar på. Snyggt jobbat!
    /Kajsa Lecander

2. Jag håller med ovan om att det är riktigt snyggt foto! Tydliga och smarta grafiklösningar med frågorna. Innehållet är intressant då du tar upp en aktuell fråga och dyker ner i djupet med ett case. Bra mix av klippbilder som visar och berättar hur det kan se ut med distansundervisning.
    Det enda jag tänkte på var att du inte har textat synken. Jag reagerade också på att studentens skola aldrig omnämns, men det funkar ju bra utan att göra det!
    Grymt bra jobbat!!!

//Emil

3. Har laddat upp den nya filmen nu!
    // Jesper

4. Hej, snyggt filmat och en bra inblick i studentens vardag. Tanken var att allt som sägs skulle textas, så det behöver göras. Be sedan gärna någon kolla textningen så att det inte är korrfel. Sedan kan du publicera på Göteborg Nu/Helena

5. Hej igen, har uppdaterat med textning nu.
    // Jesper