Kreativa idéer ger restauranger hopp om att klara krisen (korrad rubrik)

Restaurangbranschen är en av de branscher som drabbats hårt ekonomiskt av coronapandemin.
Nu försöker man komma på egna kreativa och hållbara lösningar för att klara av krisen.

Bookmark the permalink.

3 Comments

  1. Jag tycker att synken är väldigt välgjord. Hon berättar intressanta saker och bilden har en mycket bra skärpa i sig. Ljuset ligger fint i hennes ansikte. Dock är ljudet väldigt lågt, låter nästan som det är ljudupptagning från kameran? Dessutom hade reportaget lyfts med någon mer textruta eller liknande. T.ex hade du kunnat informera tittaren om uteserveringarna genom text och låta henne uttrycka sina känslor kring det hela. I övrigt tyckte jag det var väldigt fina klippbilder.

    //Carl Bolinder

  2. Hej Carl!
    Jag håller med om att ljudet är knasigt. Jag försökte att rädda upp det, men det lät ändå lite burkigt och brusigt tycker jag, vet inte vad som kan ha skett med ljudet för det är bara mikrofonljud (kan vara mikrofonen som är gammal…). Volymen tycker jag dock inte är något fel på. Däremot var det en kille som gick runt utanför med en lövblås samtidigt. Jag håller med om att viss information hade kunnat vara i en textruta och att intervjupersonen fick mer berätta om sina upplevelser/känslor istället.
    Tack för bra input!
    /Kajsa Lecander

  3. Fina bilder och bra intervjuperson – ljudet är inte mycket att göra något åt. Grafiken är lite långt ute i kanterna, men du kan välja om du ska ändra det.
    Rubriken bör innehålla något om restauranger eller uteserveringar.
    Publicera sedan på Göteborg Nu.
    /Helena

Lämna ett svar