Göteborgsk uppmuntran i coronatider

Göteborgarna ger oss en inblick i vad de gör för att hålla humöret uppe under den pågående coronapandemin.

Bookmark the permalink.

1. Sjukt bra inslag!
    Intressant och relevant innehåll med lokalanknytning – snyggt! Väldigt snyggt foto och både klippbilder och synk. Roliga och bra svar från intervjupersonerna. Mer DVD åt folket!!
    Det enda man kan anmärka är att den är lite lång.

//Emil

• Tack Emil! Jag funderade själv på att korta ned den och i så fall klippa bort dvd-svaret (kill your darlings) men KUNDe bara inte drista mig till det då både svaret och intervjupersonen av någon anledning väckte så starka sympatikänslor hos mig, så det fick bli så ändå!

/Micael

2. Vilket intressant inslag! Fint ljus och fina färger i samtlig bilder. Du har även fått till en bra komposition under intervjuerna. Det känns som en utmaning när man stannar folk på gatan som kanske inte har så mycket tid. Men här finns en tanke med bakgrund och placering av intervjuperson. Bra med en spridning av intervjupersoner, olika åldrar och kön. Hade varit roligt att få med ett barn också eftersom de generellt är underrepresenterade och kan ofta komma med en annan vinkel på svaren. Jag funderar på om anslagsbilden är lite intetsägande. Spårvagnar är ju ganska ”gjort” MEN samtidigt svårt att ha någonting coronarelaterat. Inslaget har ju en lokal vinkel också vilket gör att spårvagnen fyller en funktion genom att etablera platsen.

Bra jobbat Micke 🙂
    /Wilma

• Tack Wilma! Det _var_ en utmaning och jag kämpade lite med både komposition och färg i efterbehandlingen av just den anledningen. Jag håller med om att anslaget och eventuellt även de få klippbilder som är med kan kännas lite intetsägande och jag påminner mig själv ständigt när jag är ute om att ta ännu fler klippbilder 😉

/Micael

3. Jag håller med övriga! Lägg upp detta så snart som möjligt:
    /Helena

4. Riktigt skarpa och fina bilder och väl genomarbetat med grafiken. Det känns väldigt proffsigt hela inslaget. Peppande och vad jag tror välbehövligt inslag under dessa tider. Snyggt också att få in följdfrågor. Bra textat som passar perfekt in i vad intervjupersonerna säger. Dock hade jag velat ha lite längre undertexter med två rader som du har gjort ibland, så de inte byter så snabbt. Blir lite lättare då att se helheten på svaret, men det kanske är mer en smaksak. Inget annat att anmärka på, jättebra jobbat!

/Julia