Stillbildsreportage, Emil Lindberg

16/5 2020, eftermiddag
Actionparken bakom Filmstaden Bergakungen. William Gonzalez Persson skruvar på hjul på sin skateboard. Han har fått en ny bräda av sin sponsor och ska använda den för första gången idag.

16/5, eftermiddag
Hållplatsen Scandinavium. William Gonzalez Persson i solglasögon och barndomsvännen Kevin Lilja i blå jacka, tillsammans med bland annat Kevins lillebror (bakom Kevin). De ska till Actionparken bakom Bergakungen för att skatea.

16/5 2020 eftermiddag
Actionparken bakom Bergakungen. Kevin och William umgås med en av sina många vänner i parken. William monterar sin nya bräda.

De spenderar i stort sätt varje dag här. De har med sig snacks, drycker och flera ombyten för att orka med att skatea hela dagen.

16/5 2020
Actionparken Bergakungen. Kevin och William skatear ihop i en av parkernas bowls.

De båda har nischat i sig i just bowl-stilen Där det ska gå fort och man ska få upp ett flöde. Båda är sponsrade och är bland Sveriges främsta inom sporten.

16/5 2020
Kevin kramar om en annan barndomskompis, Rikard Nilsson.. I parken hälsar alla på alla hjärtligt och kärelksfullt.

De är alla som en familj i parken. Kevin, William och Rikard har varit vänner sedan barns ben och har skateboarden gemensamt.

One Comment

1. Jag gillar verkligen alla bilder i detta reportaget. De är fina, färgglada och det händer någonting. Också bra att du fotat reportaget utomhus då ljuset blir väldigt fint! Man ser också att du följt stegen för hur man bygger upp ett bildreportage. Jättefina bilder!

/ Fanny